loading...

جهان زیست شناسیWorld of Biology

تغذیه انسان

آخرین ارسال های انجمن
اسداله مهدی زاده بازدید : 35 شنبه 02 اسفند 1399 زمان : 23:09 نظرات (0)

بیماری بری بری را سندروم ورنیک کورساکوف (Wernicke-Korsakoff Syndrome) نیز می گویند. بیماری بری بری، یک اختلال مغزی است که در اثر کمبود تیامین (ویتامین B1) رخ می دهد. تیامین به بدن کمک می کند تا از قند خون، انرژی تولید کند.

بیماری مغزی ورنیک و سندروم کورساکوف دارای شرایط متفاوتی می باشند، اما هر دو در نتیجه آسیب مغزی بوجود می آیند. بیماری مغزی ورنیک زودتر رخ می دهد و نوع حاد است. بیماری روانی کورساکوف، نوع مزمن و طولانی این سندروم می باشد.

بیماری مغزی ورنیک، آسیب مغزی را در نواحی پایین مغز که به نام تالاموس و هیپوتالاموس می باشند، بوجود می آورد.

بیماری روانی کورساکوف در نتیجه آسیب به نواحی مغز که با حافظه در ارتباط است، می باشد

اسداله مهدی زاده بازدید : 387 چهارشنبه 12 آذر 1393 زمان : 14:15 نظرات (0)

ويتامين آ“ تركيب جادويى است كه در كرم‌هاى گرانقيمت زيبايى پوست و تركيبات جلوگيرى كننده از پيرى و افتادگى پوست به كار مى‌رود.

همه ما اين جمله را از دوران كودكى خوب به ياد داريم، اين جمله كه بخور بچه ويتامين داره! اما، ويتامين‌ها چه هستند و چه وظايفى بر عهده دارند؟

ويتامين‌ها از مهمترين تركيبات شيميايى‌اند كه بدن براى فعاليت روزانه خود به آنها نيازمندست. بدن انسان توانايى ساخت ويتامين‌ها را ندارد. به همين علت اين تركيبات شيميايى كه نقش بزرگى در ساختمان وعملكرد درونى بدن بر عهده دارند بايد به ميزان كافى و مداوم از طريق خوراك روزانه تأمين شوند‌، زيرا بسيارى از فعاليت‌هاى حياتى بدن تنها با حضور ويتامين‌ها ميسر است.

ويتامين‌ها به انواع مختلفى تقسيم مى‌شوند و هر كدام از آنها وظايف مخصوص به خود را بر عهده دارد. از ميان آنها مى‌توان به ”ويتامين آ“ اشاره كرد
اسداله مهدی زاده بازدید : 503 جمعه 27 دی 1392 زمان : 20:35 نظرات (0)

بحث رژيم غذايي مناسب براي گروه‌هاي خوني مختلف اولين بار توسط دكتر پيتر جي.آدامو در كتاب «رژيم غذايي مناسب براي بدن شما» مطرح گرديد.

این دستاورد حاصل زحمات ۲۵ ساله یک پدر (James D’Adamo) و یک پسر (Peter J.D’Adamo) می‌باشد.

دکتر آداموی پسر در این مورد می‌گوید من نسل دوم یک درمان‌گر طبیعی Naturopathic Physicion)) هستم. پدرم در سال ۱۹۵۷ میلادی پس از گذراندن یک دوره ۴ ساله فوق دکترا از دانشکده علوم درمان طبیعی فارغ‌التحصیل شد و از همان سال در کلینیک‌های تغذیه و سلامتی مطالعه و معالجه می‌کرد.

او در کارش پی برد که اگر چه بسیاری از بیماران با رژیم‌های سخت گیاهی یا کم‌چربی و یا روش‌های مختلف پخت غذا بهبود یافته‌اند اما برخی از آنها نه تنها بهتر نشده‌اند بلکه بدتر شده‌اند.

پدرم می‌گفت : « به اعتقاد من چهره هیچ دو انسانی در روی زمین یکسان نیست. همچنان که اثر انگشت آن‌ها ، خطوط لبهای‌شان و یا آهنگ صدای‌شان مشابه نمی‌باشد و به همین صورت هیچ دو شاخه گیاه و یا دو دانه برفی یک شکل نیستند. از آن‌جایی که احساس می‌کردم تمام مردم با یکدیگر تفاوت دارند معتقد بودم منطقی به نظر نمی‌رسد که همگی غذای یکسانی را مصرف نمایند. آن‌گاه دریافتم چون هر شخصی دارای موقعیت فیزیکی خاصی است و میزان قدرت و ضعف و نیازهای غذایی او نیز متفاوت است تنها راهی که بیمار برای سالم ماندن و غلبه بر امراض مختلف دارد سازگار کردن خود با نیاز‌هایش است.»

اسداله مهدی زاده بازدید : 425 پنجشنبه 12 دی 1392 زمان : 15:08 نظرات (0)

علت افزايش شمار مبتلايان به سرطان مثانه و كليه ، افزايش مصرف دخانيات است

متخصصان اورولوژيست کشور فرانسه می گویند علت افزايش شمار مبتلايان به سرطان مثانه و كليه ، افزايش مصرف دخانيات در عصر حاضر است نان تاكيد كردندكه در سال ۲۰۱۲ ميلادي تنها در كشور فرانسه نزديك به ۱۲ هزار مورد جديد ابتلا به سرطان مثانه گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، سرطان مثانه یکی از انواع سرطان‌های سلول‌های پوششی است. سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری-تناسلی است.

سن متوسط برای تشیخیص کانسر مثانه ۶۵ سالگی است. میزان بروز سرطان مثانه در مردان بیشتر است. سرطان مثانه در سفیدپوستان بیش از سیاه‌پوستان مشاهده می‌شود.

اسداله مهدی زاده بازدید : 431 پنجشنبه 16 آبان 1392 زمان : 8:45 نظرات (0)

 

   كلسترول چيست و انواع آن كدامند؟

 

كلسترول، نوعي چربي است كه در ساختمان كليه سلولهاي بدن بكار رفته است. اين ماده ممكن است در كبد، از چربي‌هاي اشباع شده ساخته شود يا اينكه از طريق مصرف گوشت، تخم‌مرغ و ساير مواد غذايي حيواني وارد بدن گردد. كلسترول در داخل بدن، به صورتهاي مختلفي منتقل مي‌شود. موادي بنام ليپوپروتئين‌ها، كلسترول را در داخل خون، حمل مي‌كنند. دو نوع اصلي ليپوپروتئين‌ها عبارتند از ليپوپروتئين با چگالي كم (LDL) و ليپوپروتئين با چگالي زياد (HDL LDL) عمدتاً مسئول انتقال كلسترول به بدن است و HDL، كلسترول را از جريان خون خارج مي‌كند. بهمين دليل، اگر افزايش كلسترول خون، بدليل افزايش LDL باشد، توام با خطر بيماريهاي قلبي – عروقي مي‌باشد. مردان پس از ۳۵ سالگي و زنان پس از ۴۵ سالگي، بايد سطح كلسترول خون خود را منظماً اندازه‌گيري نمايند.

 

seyed بازدید : 603 چهارشنبه 20 دی 1391 زمان : 17:28 نظرات (1)

       تغذیه سالم    :  فرستنده مقاله سید علی جاسمی اجاق                                                                                                     

                                                                                                                     

                                                                                           تغذیه سالم

اسداله مهدی زاده بازدید : 549 جمعه 01 دی 1391 زمان : 22:06 نظرات (0)

مواد غذایی مفید در بیماری کبد چرب

کبد چرب چیست؟

منظور از کبد چرب ،رسوب چربی (عمدتاً از چربی های خنثی) در کبد است که پیدایش آن در افراد چاق ،مبتلایان به دیابت و چربی خون بالا و بی تحرک ، بیشتر دیده می شود . کاهش سریع وزن می تواند این عارضه را در پی داشته باشد . 

چاقی عامل مهمی برای بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات در فرد است . به همین دلیل برای پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها لازم است وزن خود را کاهش دهید . 

در حالت عادی امکان رسوب چربی در کبد که یکی از ارکان مهم سم زدایی محسوب می شود وجود ندارد ولی اضافه وزن و چاقی از شاخص های اساسی تجمع و رسوب چربی در غده 5/1 کیلویی بدن (کبد) است . 

چربی خون بالا ، دیابت و مصرف برخی داروها مانند کورتن نیز از دلایل بروز بیماری کبد چرب است . 

درباره ما
Profile Pic
اسداله مهدی زاده لیسانس زیست شناسی از دانشگاه رازی کرمانشاه و فوق لیسانس فیزیولوژی پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس تهران و پذیرفته شده ی اعزام به خارج از کشور در رشته ی ژنتیک از دانشگاه بیرمنگام انگلستان .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام مطالب را بیشتر می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 184
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 140
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 311
  • بازدید ماه : 870
  • بازدید سال : 6,441
  • بازدید کلی : 287,610