loading...

جهان زیست شناسیWorld of Biology

  اندازه ی این ماهی که بومی آمازون است تا ۱۵ سانتی متر می رسد.اولین بار در سال ۱۹۳۳به دنیای ماهی های تزیینی معرفی گردید.بدن آن پهن و یکی از زیباترین ماهی های آکواریومی می باشد.رنگ معمولی بدن ط

آخرین ارسال های انجمن
soheil4288 بازدید : 1337 سه شنبه 27 تیر 1391 زمان : 13:02 نظرات (0)

 

ماهی دیسکس

اندازه ی این ماهی که بومی آمازون است تا ۱۵ سانتی متر می رسد.اولین بار در سال ۱۹۳۳به دنیای ماهی های تزیینی معرفی گردید.بدن آن پهن و یکی از زیباترین ماهی های آکواریومی می باشد.رنگ معمولی بدن طلایی است که بر روی آن نوارهای تیره ی عمودی وجود دارد که تا داخل باله ی پشتی ادامه می یابند.

در خارج از فصل تخمریزی تشخیص نر و ماده بسیار مشکل است.در فصل تخمریزی رنگ ماهی نر تیره تر شده و رنگ آن بیشتر زمینه ی آبی دارد.در صورتی که در ماهی ماده رنگ زرد بیشتر می شود.برخی از نرها قبل و پس از تخمریزی زیبایی خاصی به خود می گیرند.

تخمریزی آن تا حدودی مشابه فرشته ماهی است و باید پس از تخم ریزی مولدین را از آکواریوم خارج و تخم ها را تهویه نمود.در حرارت ۲۹ درجه ی سانتی گراد تخم ها سه روز پس از لقاح تبدیل به نوزاد می شوند.نوزادها را باید در همین درجه حرارت به مدت یک ماه نگه داشت.

این ماهی بیش از هر چیز به کرم توبی فکس علاقه مند است و درجه ی حرارت مناسب برای نگهداری  آن ها بین۲۲تا۲۹ درجه ی سانتیگراد است.

 

 

ماهی سوروم

سوروم ماهی نسبتا صلح جو و بومی آمریکای جنوبی و رودخانه آمازون است و تا 20 سانتیمتر رشد می کند . هر چند نباید زیاد به صلح جویی این ماهی دل بست چون بسیار حساس و قدرتمنداست و حتی پیراناها هم جرات نزدیک شدن و درگیری با این ماهی را ندارند. بخاطر وجود آرواره های قوی و دندانها تیز در جلوی آرواره ها .

کف مخزن باید از سنگ های تیره رنگ پوشیده شده باشد . این ماهی از داشتن مکان هایی برای مخفی شدن خوشش می آید که میشود از گلدان های سفالی استفاده کرد که علاوه بر ایجاد مکانی برای مخفی شدن سوروم ها , بستر مناسبی هم برای تخم ریزی آنها فراهم می شود . همچنین سوروم ها نسبت به شرایط بد آب حساس هستند چون بسیاری از بیماری ها به خاطر شرایط نا مطلوب آب در مخزن بوجود می آید . بعد از تخم ریزی بطور کامل از تخم ها نگهداری می کنند . ماهی ماده بالای سر تخم هایی که گاه تا 1000 عدد میرسد ایستاده و از آنها مراقبت می کند . بچه در دهان والدین مراقبت می شود و فقط برای شکار کردن و غذا خوردن بیرون می آید . غذای مناسب برای بچه ها، آرتمیای تازه از تخم در آمده و یا ذرات ریز غذای خشک است .

 

 

 

 

رامیزی،رامیزیا

رامیزی یکی از زیباترین و در عین حال آرام ترین ماهی در اندازه کوچک است.این ماهی می تواند به 705سانتی متر برسد.آنها دارای رژیم غذایی گوشتخوار می باشند وبه غذاهای زنده ی ریز علاقه زیادی نشان می دهند.

د.برای تخم گذاری آنها باید یک سطح صاف مانند سنگ صاف یا چوب آماده و آنها را خوب تغذیه کنید. ماهی نر نسبت به هر جسم متحرکی اطراف محل تخمگذاری بشدت واکنشی تا سر حد مرگ نشان میدهد.با رامیزی میتوانید گیاه طبیعی رو بخوبی نگه دارید.

 

چاقو ماهی(نایف)

اين ماهي ها ،ماهي هاي ديگر و حتي چاقو ماهي ديگري را در تانك خود تحمل نمي كنند. چاقو ماهيان جوان ترجيح مي دهند كه گروهي باشند ولي وقتي ماهي ها بزرگتر شدند اين خواسته ي آنها بر عكس مي شود. آنها را نمي توان با ماهيان كوچك تر از اندازه ي دهانشان نگهداري كرد . گاهي اين ماهي به ماهيان بزرگتر نيز ترحم نكرده آنها را نيز گاز خواهند گرفت كه ممكن است موجب زخمي شدن آنها شوند. اغلب نزاع آنها با سيچلايد هاي جاه طلب در مورد تكثير آنها در آكواريوم هاي كوچك خانگي اطلاعاتي در دسترس نمي باشد و اين احتمالاً بدين دليل است كه در تانك هاي معمولي به اندازه ي طبيعي خود نمي رسند.

چاقو ماهي ،ماهي اي فوق العاده وسواس و ناخنك زن است و نسبت به غذاي خود وسواس شديدي دارد اين مسئله تبديل به مشكلي براي نگهدارنده ي آن خواهد شد . البته اگر سايز ماهي شما كوچك باشد.مي توان با تعليم دادن و حتي با گرسنگي آن ها را به خوردن غذاي مورد نظرتان رهنمود كنيد . ولي باز هم چيزي تضمين شده نيست . بنابر اين هميشه تدارك ديدن و داشتن مقداري غذاي زنده لازم است و اين آذوقه مي تواند شامل اغلب چيزها و حتي ماهياني كه در داخل چاقو ماهي جا ميشوند اعم از زنده يا يخ زده باشد. به علاوه مي توان از غذاهاي گوشتي همچون دل گاو و جگر نيز استفاده كرد ولي استفاده از گوشت گاو و .... جز در مواقع اجباري توصیه نمی شود.

.

میداس

این ماهی یکی از زیباترین و در عین حال یکی جذاب ترین ماهیها برای نگهداری ((معمولا انفرادی)) در اکواریوم ها می باشد.
زیستگاه آن هندوراس،کاستاریکا،نیکاراگویه،جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی می باشد.این ماهی در حدود ۱۵ سال عمر می کند و اندازه ی آن به ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر می رسد.میداس دارای خلق و خوی جنگی است و معمولا" در وسط آکواریوم شنا می کند.دمای مناسب برای این ماهی ۲۲ تا ۲۵ درجه ی سانتی گراد است.
این ماهی  در ایران به نامهای شیطان قرمز و گاهی میداس معروف است.این ماهی  در آمریکا بسیار محبوب و پرطرفدار است.به شرایط اب زیاد سختگیر نیست.ولی نکته مهم این است که احتیاج به آکواریوم بزرگ دارد.وجود ماهیان دیگر را نمی پسندد و معمولا انها را از بین می برد.نرها دارای برامدگی بسیار جالبی بر روی سر خود می بشند که ماده فاقد این برامدگی می باشد.یسیار باهوش و وابسته به توجه صاحب خود می باشد.در مورد غذا کمی باید دقت به خرج داد و از غذاهایی با کیفیت بالا برای سلامتی و رنگ این ماهی شگفت انگیز استفاده کرد.این ماهی برای مدت زیادی به یک ماهی خوب و دوست داشتنی برای شما دوستاران این ماهی تبدیل می شود.نکته مهم دیگر استفاده از لامپهای فلئورسنت مخصوص آکواریوم ها برای تقویت رنگ برامدگی بسیار جالب این ماهی است.

 

روح سیاه

بلک گوست، روح ماهي یا روح سیاه ماهي ای است كه جز در يك مورد هرگز در آکواریوم تكثير نشده است و تماماً با صيد از طبيعت وارد بازار مي شود بطور كلي در رودخانه ي آمازون و شاخه هاي منتهي به اين رودخانه و نيز در رودخانه هاي پاراگوئه يافت مي شود . دليل نامگذاري اين ماهي به نام روح سياه بدين دليل است كه افراد بومي و محلي بر اين باورند كه روح خويشاوندان مرده ي آنها در اين ماهي ها زندگي مي كنند.این ماهی جزء دسته ی ماهیان نایف می باشد.در كل آب كهنه براي اين ماهي بهتر است.اگر آب آکواریوم به طور منظم تعویض شود و بيش از حد به آنها غذا داده نشود به خوبي رشد خواهند كرد و سالم خواهند ماند.اين ماهي اغلب ترجيه مي دهد تا در تاريكي شب كارهاي خود را انجام دهد و به تكاپو در آكواريوم بپردازد.ماهيان بسيار جالبي هستند كه اكثر افراد را مجذوب خود مي سازند و دليل اين جذابيت آنها برخي از رفتارهاي خارق العاده ي آنهاست كه در زير به ذكر آنها مي پردازيم.يكي از عادت هاي آنها شنا كردن موج وار ، وارونه شنا كردن و عقب عقب حركت كردنشان است . اين ماهي قادر است به همان خوبي كه به جلو حركت مي كند به عقب نيز حركت كند.همچنين از ديگر رفتارهای جالب آن ها اين است كه خيلي زود ياد مي گيرند كه از دست شما غذا بخورند .روح ماهی می تواند 50-40سانتی متر رشد کند.



 

کت فیش آفریقایی

گربه ماهی آفریقایی یک گربه ماهی ساکن آب شیرین است و در رودخانه های جنوب شرقی آسیا یافت می شود. نام انگلیسی این ماهی قدم زن است. زیرا این ماهی می تواند در خشکی چند قدمی راه برود و به دنبال غذا بگردد. حداکثر توانایی این کت در رشد حدود 30 سانتیمتر است. بدن به رنگهای سفید، خاکستری و سیاه و گاهی دارای لکه است. بدن این کت کاملا از موکوس پوشیده شده است که از خشک شدن بدن هنگام جستجوی غذا در خشکی جلوگیری می کند. کت آفریقایی یک ماهی همه چیز خوار است.

کت آفریقایی می تواند دماهای بین 10 تا 30 درجه سانتیگراد را تحمل کند. هرگز نباید این ماهی را با دست گرفتر.زیرا سلاح نیزه مانندی در لا به لای باله های خود دارد که در حالت عادی دیده نمی شود و در هنگام احساس خطر از آن استفتده می کند. اگر این سلاح وارد دست انسان شود، می تواند باعث ایجاد تب گردد.

این ماهی علاقه فوق العاده ای به خوردن غذا دارد و پس از وارد کن ماهی به آکواریوم مصرف غذای شما چند برابر خواهد شد. همینطور در شب که تمامی ماهی ها در حال استراحت هستند، مدام به سطح آب ضربه می زند و سر و صدای زیادی ایجاد می کند.

 

 

پیرانا

ماهیهای پیرانا به خاطر قدرت تایید شده شان در بلعیدن حیوانات بزرگ –و حتی انسانها- در زمانی کم شناخته شده هستند. اگرچه تا کنون رویدادی از مرگ انسان به وسیله ی این ماهی ثبت نشده است. بر خـلاف انسانـها پیرانا را برای مصرف غذایـی صیـد می کنند زیرا گوشت پیرانا خوش طعم و مطبوع است.
پیرانا معمولا از ماهیهای کوچکتر تغذیه می کند و این کار اغلب به سادگی با گازگرفتن از فلس یا باله ی آنها صورت می پذیرد. ولی این ماهیها تحت شرایط معین به خصوص اگر در یک دریاچه ی خشک به دام بیافتند به هر نوع حیوان دیگری که اشتباهاً در آب بیافتد حمله خواهند کرد. البته فقط چهار یا پنج گونه از مجموع 20 گونه ی پیرانا از این لحاظ خطرناک هستند.
ماهی های پیرانا منطقه هایی از آبهای آمریکای جنوبی را که دارای آبهای تازه است به عنوان محل زندگی انتخاب می کنند، و گونه های گوشتخوار درقالب دسته های بزرگ ماهی به سوی خون و همچنین حرکت در آب جذب می شوند.
بعضی از قبایل هندی ساکن آمریکای جنوبی به طور سنتی از دندانهای پیرانا به عنوان ابزارهای بریدن استفاده می کنند.
محل زندگی پیرانای شکم سرخ یک منطقه ی کاملا وسیع در آمریکای جنوبی است و تقریباً در هر شاخه از رودخانه ی آمازون لانه می گزیند.
با این که پیرانا به درنده خویی مشهور است، کودکان هندی بدون هیچ درنگی به درون رودخانه هایی می پرند که پر از پیراناست. زیرا افراد محلی می دانند که پیرانا هیچگاه در رودخانه ای که پر از انواع ماهی های ریز است، به انسان حمله نمی کند. زیرا در آنـجا غذای کافـی برای او وجـود دارد. پیرانـاها فقط در صورتـی خطرناک می شوند که بدون غذای کافی در مردابهای در حال خشک شدن اسیر شوند و شدیدا به حال گرسنگی بیافتند.
با این همه پیرانا ماهی مهاجم و درنده ای است که باید با احترام قابل ملاحظه ای در آکواریومها نگه داشته شود زیرا ممکن است با دندانهای غیرعادی خود صاحبان آکواریوم را گاز بگیرد!
با این همه بسیاری از افراد ممکن است علاقه داشته باشند پیرانا را در آکواریومهای شخصی نگه داری کنند. در واقع باید گفت پیرانا – مخصوصا ماهی بالغ- برای یک آکواریم خانگی مناسب نیست. البته یک گروه از ماهیهای جوان پیرانا را می توان چندین مـاه در یک آکواریـوم 150 لیتری نگهداری کـرد ولی وقتی ماهیـها بالـغ می شوند به طور معنی داری به افزایش فضای زیست احتیاج پیدا می کنند.

پیرانای شکم سـرخ ماننـد سایر ماهیهای گوشتخوار به بوی خون در آب حساس می باشد و در حقیقت مکانیسم جذب این راهی به سمت طعمه همان احساس بوی خون در آب می باشد و در گونه های بزرگتر این حساسیت بیشتر نیز می شود. همان طور که گفته شد دندانهای پیرانا برای تکه کردن و بلعیدن طعمه سازش یافته است؛ شکل دندانهای او مثلثی و بسیار تیز است تا جایی که بومیان مناطق آمازون از دندانهای پیراناهای بزرگ برای ساختن نوعی قیچی استفاده می کنند.
پیراناها در طول به ثمر رسیدن تخمهایشان دارای یک رفتار بسیار تهاجمی هستند و به هیچ ماهی دیگری اجازه ی نزدیک شدن به قلمرو خود را نمی دهند.درقسمت هایی از ایالت های آمریکا که دارای آب و هوای گرمتری هستند، نگه داری این نوع ماهی ممنوع است،زیرا این ماهی استوایی است ودرآب و هوای گرم تکثیر پیدا می کند و با آزاد شدن در رودخانه خطری برای دیگر شکل های حیات در یک زیستگاه مشترک ایجاد می کند.

 پیرانا، قبل از بالغ شدن

 

 پیرانای بالغ

گورامی دارف

گورامی دارف شامل تنوع رنگ بسیاری است و دارای رنگ های آبی، قرمز و آبی براق می باشد.این ماهی دارای درخشندگی رنگین کمانی بر روی بدن است که این درخشندگی در جنس نر برجسته تر است. این ماهی جزء دسته ماهی های لابیرنت است.این بدین معنا است که این ماهی دارای دستگاه تنفس خاص و متفاوتی با سایر ماهی ها است.این ماهی ها دارای عضوی می باشند که به آن ها این امکان را می دهد تا مستقیما" از هوا تنفس کنند.این ویزگی به آن ها این اجازه را می دهد که در سطح آب شنا کنند.

شخیص جنسیت در این ماهی از طریق باله ی مخرجی امکان پذیر است.باله ی مخرجی در ماهی نر نوک تیز است در صورتی که این باله در ماهی ماده گرد می باشد.دارف از دسته ماهی های تخم گذار است.در زمان جفتگیری، ماهی نر لانه های حبابی در زیر برگ های شناور در سطح آب درست می کند.ماهی ماده در سطح آب تخمریزی می کند و تخم ها در درون لانه های حبابی قرار می گیرند.قبل از انجام عملیات جفتگیری باید ارتفاع آب را کاهش داد و به کمتر از 15 سانتی متر رساند.پس از تخمریزی لازم است که ماهی ماده از آکواریوم خارج شود.زیرا مورد حمله از طرف ماهی نر قرار می گیرد. دارف ماهی همه چیز خوار است.

 

 

 

 

ماهی زندانی

ماهی گوشتخوار بسیار قوی است که طول این ماهی به 8 تا 9 سانتی متر می رسد. این ماهی به رنگ خاکستری با 8الی9 راه راه تقریبا مشکی می باشد،البته جلای بدنش نسبت به سر حال بودنش است. ماهی زندانی، ماهی بسیار خشن وجنگجویی است وبا اینکه دهان کوچکی دارد، آرواره ی بسیار قوی و دندان های کوچکش هنگام گازگیری عاقبت بسیار نا خوشایندی برای ماهی متقابل دارد.

 

 

 

 

اژدر ماهی

شکل ظاهري اين ماهي شباهت زيادي به مار داره . در واقع جزو مارهاي اوليه به حساب مياد که هنوز در محيط آب باقي مونده . اين ماهي بازمانده نسل دايناسورهاست که تونسته بخاطر تنفس از شش و آب شش , نسل خودشو حفظ کنه . زادگاه اين ماهي برکه ها و رودخانه هاي کم عمق آفريقاست . اين ماهي در زمان خشکسالي حتا مهاجرت هم ميکنه و از برکه اي به برکه ديگه ميره و ميتونه بيشتر از 8 ساعت در خارج از آب زنده بمونه . ماهي چندان فعالي نيست و اغلب دوست داره در گوشه اي دراز بکشه . شب ها موقع خواب بدن رو به حالت مارپيچ در مياره درست مثل حالت چمبره زدن مار . حرکت بدن هم دقيقن مثل مار و بصورت زيگزاگ هست . انعطاف بدني بالايي داره و خيلي زيبا حرکت ميکنه و بسيار با وقاره . اين ماهي زود بزرگ ميشه و تا 30 سانتيمتر رشد ميکنه و نياز به آکواريوم بزرگ داره . توليد مثلش هم خيلي آسونه و در همون آکواريوم خودش تخم گذاري ميکنه . بهتره درپوش آکواريوم رو ببندين چون اين ماهي ميتونه به بيرون بپره . هر چند نميميره چون از هوا تنفس ميکنه اما ممکنه دچار آلودگي پوستي بشه و يا ضربه به بدنش وارد بياد . خلاصه از هر جهت اين ماهي بسيار ايده آل براي افرادي هست که تمايل به نگهداري ماهي هاي عجيب و غريب گوشتخوار دارن . بين مار و ماهي ميتونين اين ماهي رو انتخاب کنين . که هم ماهيه و هم مار .

 

 

 

 

ماهي عجيب و غريب(اکسولوتل)

اکسولوتلمخلوق کوچک و ناشناخته که محبوبیت زیادی بعنوان یک حیوان خانگی دارد. این حیوان به “ماهی راه رونده مکزیکی” مشهور است، اکسولوتل همانند قورباغه و وزغ واقعا دوزیست است.





معمولا تولید مثل دوزیستان با تولید تخم و تبدیل تخم به لارو و بعد بالغ شدن همراه است درحالی که اکسولوتل در تمامی عمرش لارو باقی میماند و اگر رشد کند بالغ نمیشود. اکسولوتل خویشاوندی نزدیکی با سمندر مکزیکی دارد، سمندر در جزیره زندگی میکند اما اکسولوتل کاملا وابسته به آب می باشد. هردو آنها دارای شش میباشند اما تنفس اصلی آنها بیشتر از آبشش است که در طول بدن و در میان پوستشان قرار دارد.





اکسولوتل فقط هر دو یا سه روز یکبار نیاز به غذا دارد. غذای آنها تشکیل شده از بچه قورباغه(لارو قورباغه)، حشره نرم، کرم و ماهیان کوچک همچنین گوشت خام چرخ کرده را نیز میتوانند بخورند.





آکواریومی که شامل اکسولوتل باشد باید حداقل 15 تا 20 سانتیمتر عمق و بین 14 تا 20 درجه سانتیگراد دما داشته باشد. هیچ ماهی دیگری نباید در آکواریوم باشد چون ازطرف اکسولوتل مورد حمله قرار گرفته، خورده یا زخمی میشود، همچنین اگر تعداد زیادی اکسولوتل در تانک باشد حتما با هم درگیر میشوند.




اکسولوتل در ترمیم اعضاء بدنش در بین مخلوقات معروف است، آنها میتوانند قسمتهای آسیب دیده بدنشان را احیا کنند یا در صورت قطع شدن آن اعضاء دوباره آنرا اضافه کنند. دم، پوست و هر عضو عمده بدنشان مثل قلب، جکر و کلیه قابل ترمیم یا اضافه شدن است.





اکسولوتل بیشتر طوسی و قهوه ای است ولی به رنگهای طلایی آلبینو (طلایی شفاف) ، سفید شفاف، سیاه شفاف و خالدار نیز یافت میشود.

اکسولوتل میتواند بین 20 تا 40 سانتیمتر رشد کرده همچنین بین 10 تا 15 سال عمر کند.

 

اسکار

طول استاندارد 30تا40 سانتی متر است.به طور بومی در شمال آمریکا زندگی می کند. مواد غذایی این ماهی ها حشرات و ماهی های کوچک تر از خود در واقع هر چیزی که اندازه دهان آنها بشود.

طبیعت ذات آنها را ماهیان همیشه گرسنه نشان می دهند ولی حتی در هنگام سیری کامل به خور دن غذا علاقه زیادی نشان می دند. اکثر آنهایی که تازه با آکواریوم سروکار دارند باتغذیه بیش از حد به این ماهی در آینده مشکلات زیادی برای ماهی پیش می آید.

این ماهی می تواند به راحتی بیش از 10 سال زنده بماند.اسکار ها ماهیان نسبتا پرخاشگری هستند. این ماهی ها بسیار باهوش هستند و قادر اند که حیله های زیادی از خود نشان دهند و به زودی قادرند شخصی را که به آن ها غذا می دهد را شناسایی کند.

 

تگزاس

ماهی تگزاس تا اندازه 30 cm در آکواریوم میتواند برسد. دارای رژیم غذایی گوشتخوار تا همه چیز خوار میباشد. طول عمر10_15 سال است. ومی مکزیک و آمریکای مرکزی میباشد.

 

فلاور هورن

فلاور ماهی بسیار زیبای آکواریوم آب شیرین است. این ماهی که در طبیعت وجود ندارد طرفداران فراوانی در چین دارد. خلق وخوی پرخاشگری دارد،بسیار تهاجمی است،لذا بهتر است که تنها نگهداری شود. کسی از چگونگی به وجود آمدن این ماهی اطلاع دقیقی ندارد،ولی با توجه به شکل آن احتمال زیاد دارد که از نژاد میداس باشد.

 

 

پرت

از آنجایی که پرت یک ماهی دو رگه است ، طبیعتا زیستگاه طبیعی و حتی نام علمی نیز برای آن درنظرگرفته نمی شود . این ماهی ها به علت خمیدگی ستون فقرات به آهستگی شنا کرده ولی رفتارهای شیطنت آمیز درون گله ای در هنگام شنا ، حفر گودال و پنهان شدن در بخش هایی از آکواریوم در آنها بسیار مشهود است . کوچک بودن دهان در آنها مانعی دیگر برای آزار سایر گونه ها بوده ولی گاها می توانند ماهی های کوچک تر از خود را اذیت نمایند . آنها را اغلب با سایر سیچلایدهای هم اندازه به راحتی می توان دریک آکواریوم نگهداری کرد . ادغام گونه هایی که دارای سرعت بیشتری در شنا هستند در کنار آنها حتی با وجود کوچک بودن جثه ، مشکلی را به وجود نمی آورد .

برخی منابع ماهی پرت را گونه ای خجالتی نامیده اند که به تدریج و پس از گذشت یک هفته از ورود به آکواریوم جدید ، کمتر پنهان گشته و به شنای با نشاط می پردازد .

پلاتی

پلاتی ها ، ماهیهای بسیار آرامی هستند و بدون هیچگونه مزاحمتی در کنار بقیه ماهیها بخوبی زندگی میکنند.دمای مناسب برای این ماهی ۲۲ درجه ی سانتی گراد و پی هاش مناسب حدود ۵/۷ می باشد.به آکواریومی همراه با گیاهان طبیعی فراوان و نور زیاد نیاز دارد.

نوزادان این ماهی مقاوم هستند اما رشد آهسته ای دارند.ماهی ماده در هر مرتبه زایش ۲۰تا۴۰ نوزاد به وجود می آورد.

از سایر نژادهای این ماهی می توان ماهی پلاتی قرمز-باله بلند غروب آفتاب-رنگارنگ-ستاره ی دنباله دار و پلاتی ماه را نام برد.

 

 

 

 

ماهی شیشه ای

آنها بومي آسيا به خصوص پاكستان ، هند ، نپال ، بنگلادش ، ميانمار و تايلند بوده و تا اندازه 9-8 سانتي متري رشد مي كنند . بدن ماهي بسيار كوچك بوده و داراي نقاط سياه و قرمز بر روي فلس ها است . نخاع ماهي از ميان بدن آن قابل مشاهده مي باشد . اين ماهيان به آرامي در آبها ، چشمه هاي تميز ، كانالها ، استخرها و در شاليزارها شنا مي كنند . آنها شناگرهاي ماهري در سطح مياني آكواريم ها بوده و در اسارت در صورت ايجاد شرايط مناسب آب ، در سلامت كامل خواهند بود .

 

درباره مهره داران ,
برچسب ها ماهی ها ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اسداله مهدی زاده لیسانس زیست شناسی از دانشگاه رازی کرمانشاه و فوق لیسانس فیزیولوژی پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس تهران و پذیرفته شده ی اعزام به خارج از کشور در رشته ی ژنتیک از دانشگاه بیرمنگام انگلستان .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کدام مطالب را بیشتر می پسندید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 184
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 202
  • بازدید ماه : 761
  • بازدید سال : 6,332
  • بازدید کلی : 287,501